Skoletilknytning
Målsætning
Eleverne skal med udgangspunkt i
temaet “Fugl” i restematerialer (sodavandsdåser, krydsfinér,
collage/papirudklip og rester fra sløjd) designe enkle små eks. figurer, rekvisitter og
baggrunde. De skal bruge dem i en lille film, still-billede eller stop-motion
sekvens som de skal lave ved brug af app’en imovie.
Eleverne skal i processen
arbejde ud fra KIE-modellen.
Se billeder og klip fra undervisningen på dette link
Se billeder og klip fra undervisningen på dette link
Faglig læsning
Vi udleverede et ark
papir til eleverne, omhandlende KIE-modellen og de tre rum, samt hvad
disse indebærer. Et eksemplar blev ligeledes udleveret til Mette og til
læreren. Ord som innovation mm. blev kort gennemgået i starten af
projektet.
Vi sprang lidt for hurtigt over at gennemgå materialer, hvilket gjorde værkstedet meget sløjdpræget.
Vi kunne have sparet
tid ved at bruge mere børnevenlige ord i stedet for innovativ og
entreprenant, men på den anden side blev det prioriteret at indføre
nogle faglige ord.
Projektet var meget
ambitiøst og selvom eleverne lærte og nåede enormt meget, ville det have
været spændende at have mulighed for mere tid (en anden dag)
Overordnet set var
vi meget imponerede over hvor aktive og effektive børnene var, men vores
ide om at lave en stop-motion som dokumentation ville have haft godt af
mere tid til at arbejde med dette medie også (opsætning og storyboard i
filmen)
Løsningen blev at
Dilek holdt kameraet, og eleverne fik så til opgave at bevæge den ting
de selv havde lavet, mellem hvert billede.
Til gengæld
fungerede app'en rigtig godt, hvilket gjorde det muligt at gennemføre
projektet. Der findes lignende programmer til Android telefoner mm.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar