lørdag den 4. maj 2013

Eksamenshygge





Så er eksamensforberedelsen skudt i gang. Der er lige et par skriftlige opgaver der skal afleveres før jeg kan hellige mig denne eksamen helt, men det har ikke forhindret mig i at starte. Der er tegnet og leget med læder, båndvæven er lånt med hjem og trenden er blevet sat lidt utraditionelt op, og med brikvævning. Jeg har ikke brikvævet siden jeg var barn, og der er vist ingen tvivl om at der skal øves lidt inden det endelige bælte bliver lavet.



Først arbejdede jeg med 4 brikker for at få fornemmelsen af hvad der skete. Det er desværre ikke lige til mit temperament, og nu hvor jeg leger med 20 brikker giver hele projektet langt mere mening.


Der er mange forskellige måder at brikvæve på. Fremgangsmåden jeg benytter mig af indtil videre er denne:der giver mønsteret i negativ på bagsiden.

De første brikker lavede jeg af toppen af æggebakker. Dette fungerer upåklageligt, men da jeg skulle bruge 20 mere, var jeg løbet tør for æggebakker og manden min var hurtig og lavede 20 brikker ud af æsken til min nye telefon. De nye brikker er mindre og derfor en lille smule sværere at arbejde med, men de virker stadig ganske udemærket. Erfaringen indtil videre, er at uld er sværere at arbejde med end først antaget, da den uldtype jeg har valgt at bruge til min afprøvning, alt for hurtigt filtrer sig ind i sig selv. Med andre ord skal jeg skille trådene ad hver eneste gang.

Mønsteret her skulle have været en kat, Den bliver også lavet færdig, men det bliver en kat med et MEGET fladt hoved. Jeg vidste godt at det ikke ville blive det mønster jeg havde tegnet, men det kom alligevel lidt bag på mig HVOR anderledes det blev.

Det er godt med erfaring.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar