fredag den 31. august 2012

Knivkunst (3)

Min snittekniv er midlertidig forsvundet.
Det var jo ikke så godt, især fordi det lød som om, at vi på et senere tidspunkt vil få mulighed for at lave en ny kniv, med selvkøbt knivklinge.
Dette ville være den ideelle mulighed for at lave et ordentlig skæfte til den kniv jeg holder meget af. Men nu er den altså væk, indtil videre.

Løsningen på snittearbejdet, blev at tage skalpellen frem.
De fine linier under slangerne, forsøgte jeg at "rengøre" med et par små file, der ellers er beregnet til fedtsten. Det hjalp en del, men der er ingen tvivl om at træet har brug for at tørre yderligere, hvis det skal blive rigtig godt.


Men hvad hjælper det at lave en snittekniv hvis man ikke ved om den kan snitte?
Heldigvis havde jeg stumpen fra kniven, så jeg satte mig til at arbejde lidt i den.
Her er stumpen inden:


Her er så stumpen da jeg besluttede mig for at kalde det en dag ;)

Hun er langt fra færdig og jeg glæder mig til at arbejde lidt videre på hende.
I hvert fald fandt jeg ud af at kniven kunne snitte (selvom jeg må indrømme at jeg brugte skalpellen til nogle af de finere detaljer)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar