onsdag den 13. februar 2013

Gladius

"Er dit sværd hjemmelavet?" "Nej, det er min mor der har lavet det!" (Citat fremmed dreng og Linus)


Linus ville gerne være ridder ved årets fastalavn. Det endte ud med at blive til romerst legionær.
Linus far valgte at lave kostumet helt selv, men hvad er en romerst legionær uden sin Gladius.
Så sådan en lavede jeg da lige.
Skæftet er drejet i Ahorn, og selve klingen er lavet af mosgummi og noget lame-stof i sølv (det er det samme  hans rustning er lavet af.)

Her følger en billedberetning!

 





















2 kommentarer:

  1. Hold op hvor er det godt lavet. Jeg er desuden vildt misundelig på at du har adgang til en drejebænk.
    Hvis sværdet skal bruges iden, så ville det sikkert se godt ud hvis det var oliebehandlet med en mørk finish.

    SvarSlet
  2. Tak for dit svar Richardt. Faktisk var det meningen at der skulle læder på skæftet (der hvor man holder) og resten skulle have været malet så det blev mere historisk at se på. Men så forelskede jeg mig i ahorn-træet (og vi snakker slet ikke om tidsfaktoren ;) )

    Men du har fuldstændig ret med den mørke finish ;)
    (og ja, drejebænken er en stor luksus)

    Hygge

    SvarSlet