onsdag den 13. februar 2013

Kuglepenneholder


Vi havde maskinkursus i går, ude i Skovlunde.
Jeg havde glædet mig helt ekstremt meget, men var blevet syg på dagen (eller var stadig ikke blevet rask er nok mere korrekt)
Så jeg tog den med ro efter gennemgangen af maskinerne, hvorfor der kun lå 2 færdige ud af 5 opgaver da dagen var omme. Jeg havde også fået skåret et brædt til til en tredje opgave.

Så da dagen var slut, besluttede jeg mig for at tage et stykke træ med tilbage til seminariet for at lave håndtaget til det føromtalte brædt.

Da nu jeg stod ude på seminariet og der var en fantastisk ro, opdagede jeg lidt krydsfiners rester der var blevet smidt ud. Det er jo hverken første eller sidste gang jeg er gået i skaldespanden i sløjdlokalet, men denne gang kom jeg i tanke om at jeg længe har ønsket mig en kuglepenneholder med magneter, til at sætte på køleskabet, så der altid er en kuglepen i nærheden af vores kalender.

Så jeg savede de små stykker ud og borede et hul med det største bor jeg kunne finde.
Jeg rundede hjørnerne rundt omkring, og lod hullet blive fuldt op af en buet linje rundt om selve holderen. Det hele fik lim og blev sat i spænd.

Bagpå havde jeg boret to uddybninger, hvor magneterne skulle sidde.

Så fik den hvid maling, og der blev limet to magneter fast, hvorefter den var klar til brug. Det er muligvis noget af det mest fantastiske jeg har lavet på seminariet til dato, for selvom den ikke ser ud af meget, så gør den at jeg slipper for at lede efter kuglepen, hver gang jeg skal skrive noget i kalenderen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar