søndag den 14. oktober 2012

Gavebod (1)

For et par uger siden fik jeg æren af at afholde et lille fødselsdagsselskab for en af mine venner.
Da jeg havde haft travlt fik jeg på dagen travlt med at flikke et eller andet sammen.
Resultatet blev en lille mobilhænger eller andet gejl (det var først og fremmest en symbolst gave.


Til at starte med, tog jeg en af de grene jeg er igang med at lave perler med. Med den nye snittekniv snittede jeg en plan flade i en udvalgt del af grenen, der så ud til at egne sig bedst.
Da jeg var nået langt nok, snittede jeg en Mjølner. Det var noget sværere at snitte i det tørre træ.
Herefter savede jeg grenen på hver sin side af det udskårne (køkkenet måtte så også lige renses for savsmuld efterfølgende)
Nu gik jeg igang med at snitte enderne til. Oventil snittede jeg til marven kom tilpas meget til syne.

Jeg fandt mig en sikkerhedsnål, og sikrede mig at der var hul hele vejen igennem træet.

Herefter fandt jeg en passende perle (jeg prøvede med forskellige størrelser og farver, men denne passede bedst til Thors Mjølner)
Jeg tog en sølvtråd jeg ellers bruger til smykker og lavede en fin lille samling, som jeg gemte inde i perlen.

Herefter satte jeg sølvtråden ind igennem marv-hullet og trak til
Her kan man se resultatet fra bagsiden, og øverst fra forsiden. Havde jeg lavet dette i værkstedet, kunne jeg have fundet på at bruge gasbrænderen og en stølbørste, til at give det hele et mere råt look, der samtidig ville passe rigtig godt til tordenguden. MEN der er grænser for hvad man kan nå, mens man rydder og op laver mad til gæster om aftenen ;)
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar