søndag den 14. oktober 2012

Træbogstaver (2)

Så blev det tid til at tage fat på bogstaverne igen.
 


Da jeg efterlod dem sidst var jeg mildt sagt frustreret. Heldigvis var jeg med Rasmus i værkstedet denne dag.
Efter lidt eksperiementering fandt jeg frem til at klingen på dekupørsaven var for slap. Det tog stadig en lille evighed at save, men Rasmus mindede mig om at jeg kunne save hjørnerne af med en fuksvans og dermed spare lidt tid (når ret skal være ret så savede han også et hjørne eller to for mig)
Men det var ikke den eneste geniale ide Rasmus præsenterede mig for. Det slog ham at nedenstående skivepudser, ville kunne hjælpe mig med det træ der var alt for besværligt at save, men temmelig ligetil at komme til.


Hvad der kunne have taget en halv times tid med dekupørsav, tog nu pludselig under 2 min. alt i alt (inklusiv at tænde støvsugning og apperat samt slukke det igen
Papiret ville ikke bare sådan af, så det var om at komme igang med sandpapiret. Derudover var der flere steder hvor træet var svedent helt sort fra dekupørklingen. Hvad præcis jeg har gjort galt, ud over at træet var for tykt, er jeg endnu ikke helt sikker på.


Hurtigt så bogstaverne således ud, og jeg var en lykkelig studerende.


Bogstaverne kan reelt stå inde i hinanden og stadig med lidt vinkel

Eller de kan stå i puslespilsformation, som de egentlig var tiltænkt.
Nu mangler sidste finish, for selvom de ser relativt pæne ud på billederne, så endte de ikke ud med at være kønne nok til at have stående som dekoration...
Fortsættelse følger...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar